Sidor

måndag 12 juli 2010

Vardagsmotion är också motion..

Vilken tropisk värme det är ute, 33 grader i skuggan. Visst är det skönt och jag ska inte klaga, men man blir ju svettig av att bara tänka... Att stå diska i varmvatten är ju rena döden..haha.

Idag är det vardagsmotion på listan. Jag tänkte imorse, ska jag springa spåret eller ta en dubbeltid i tvättstugan.
Familjen hade önskemål på att jag skulle tvätta och så blev det. Det blir nog några kalorier som försvinner på det också :)  Sen blir det väl några kalorier som går bort, när vi ska storhandla ikväll...

Jag tycker så synd om våra katter i den här värmen, fattar inte hur dom orkar med den där pälsen..
Katter svettas ju inte via pälsen, det gör dom genom tassarna, så då kan man se små blöta tassavtryck på golvet...
Vi dricker ju massor av vatten när det är så här varmt, då får man inte glömma dessa små liv... många vattenskålar brukar vara poppis, även ute på tomten eller på balkongen också..

Foto: Privat (Oscar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar