Sidor

onsdag 7 juli 2010

Pilates

Det blev ingen Yoga idag, utan jag provade Pilates istället. Det var första gången som jag provade detta och nu så är jag helt såld.. Det var både kul och jobbigt, men skönt för hela kroppen för man fick jobba hårt. Vi använde gymbollar och övningarna blev så mycket roligare då.. Jag rekommenderar verkligen Pilates.

För er som inte har tränat detta:
Pilates är en rätt hård träning utan risk för skador och man får både bättre hälsa, kroppshållning och balans.
Hela kroppen blir genomtränad, även muskler som ligger på djupet och som är svåra att träna annars, får en omgång.
Träningen ger en starkare rygg, slankare lår och plattare mage. Man får en välmående och vältränad kropp, med starka långa muskler samtidigt som man förbättrar rörligheten i kroppen.

Det ska bli kul att se om det händer något med ringen runt magen, självklart menar jag när jag tränat ett tag :)
Jag gör allt nu, för att nå mitt mål. Då krävs det både styrka och kondition och framförallt bra kost.
Både sambon och sonen höll på att skratta ihjäl sig, när jag sa att mitt mål var en sådan kropp som Victoria Silvstedt har... Jag tycker hon är sund i kroppen, så nu ska jag visa dom...haha.

Nu säger jag Natti-natti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar