Sidor

tisdag 6 juli 2010

Tidig morgon och Träning...

Det var en så jättehärlig mulen morgon imorse, när jag gick till spåret vid 7.30.
Jag älskar verkligen alla väder, så om det är mulet eller regn så har jag aldrig ursäkter för det... Det är ju bra, för det finns så många andra ursäkter att ta till om man inte har lust att träna. Och då är det ännu skönare om min sambo säger att: ja, du kan ju göra det imorgon istället... Perfekt, då blir det en slappardag idag, tänker jag då! Vem lurar jag och vem påverkas av det, givetvis JAG! Visst är det lustigt...!

Det var bara jag och fåglarna ute, så det var så skönt och tyst.
Det blev powerwalk i ca 6 km + promenaden dit och hem, ca 60 min.
Jag tar i, på gränsen till att det är för jobbigt att prata, när jag går. Går i 10 min, joggar i 3 min osv.
Vilken lyx det var att duscha efteråt, för träningskläderna var dyngsura. Jag blir verkligen som en ny människa efteråt, både glad, positiv och pigg.. Inte dåligt när man ska till jobbet senare.

Det blev ytterliggare en lyx, min sambo stod beredd med frukosten när jag kom hem (Tack snälla älskling):
Havregrynsgröt med mjölk och blåbär, kaffe och 1 ägg = 8pp

Foto: Hilary Swank

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar