Sidor

fredag 2 juli 2010

Start på Måndag!

Nu har jag bestämt mig för att börja på måndag med Viktväktarprogrammet.

Idag ska jag åka och handla det sista till kylen och skafferiet. När det gäller matlagningen, så har jag den bästa sambon i världen, för han lagar nästan all mat hemma. Han ska ha en stor ROS för det och han är verkligen ett stöd för mig, i denna kamp.

Tar man mina 20 kilo och delar det på ca 1 kilo i veckan, så borde jag vara klar om ca 5 månader... men mitt mål är 4 månader och det blir runt slutet av oktober..

Mina problem idag är att jag äter för sällan och har svårt att dricka vatten, rör mig för lite och att jag gillar mysbrickan, som sambon och jag har vid TVn, alldeles för sent på kvällarna och gärna lite smågodis för ofta.

Första målet är att börja äta frukost, för på morgonen idag så dricker jag bara kaffe och röker. Det är ju rena döden!
Börja dricka minst 8 glas vatten om dagen och promenera varje morgon. Mina dagliga promenader kommer att göra så att jag når mitt mål snabbare och formar kroppen i takt med viktminskningen..
Jag är nästan ett "proffs" när det gäller hälsa, välmående och vikt, men jag lever inte som jag lär!!! Men nu blir det äntligen förändring och det ska verkligen bli kul...

Kram Nilla



Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar