Sidor

måndag 5 juli 2010

Mina Tankar om Vikt !

Idag är första dagen på mitt nya liv...för det kan bara bli bättre. Nu får det vara nog med undanflykter!
Nu ska jag tänka på mig själv, utan dåligt samvete. Alla år av sorger och bekymmer sätter sina spår och måste få ett slut nu. För nu vänder jag blad i mitt liv....

Jag vet att jag kan bli så bra som jag kan, vilket är en skön känsla. Jag kan varje dag bestämma om jag vill förbättra min kropp och njuta av det, eller låta den förfalla...
Det är jag som står vid rodret och kör mot dom mål jag vill och lämnar allt negativt bakom mig. För jag har tillslut accepterat dåtiden och de ärr jag fått. Men jag Kan om jag Vill!

Den riktiga motivationen och viljan kommer när vi själva är beredda och verkligen vill. Det spelar ingen roll hur mycket andra tjatar, om viljan aldrig finns där.
Jag har på sista tiden fått höra: - det är bara du som kan göra jobbet själv!!!
Det är så rätt, men ändå så svårt. Varför måste känslorna vara styrda till mat...?? Är mänskligheten till grunden lat??

Jag vet att livet inte kommer att förändras, om jag går ner i vikt. Och jag kommer inte bli lyckligare....
Men, jag kommer att få en härlig känsla inombords av att jag lyckats och tagit tag i mitt liv på ett hälsosamt sätt och framför allt så gör jag det för min egen skull. En försäkring inför framtiden.
Jag är värd att må bra och trivas med mig själv!
Jag hoppas alla därute tar hand om sig själva och sätter sig främst i första rummet, för det är ju så lätt att glömma!

Foto: Privat

~~ Glöm inte att dricka mycket vatten, nu när det är så varmt och ännu mera om ni dessutom tränar ~~

Må så gott / Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar