Sidor

tisdag 13 juli 2010

Mina frukostval som jag gillar.......

Jag har tidigare bara druckit kaffe och rökt på morgonen och första målet för dagen, har varit lunchen vid ca 15-tiden. Detta är ju misshandel av kroppen! Jag fattar inte varför jag har gjort så...

Nu har jag börjat äta frukost på morgonen, och jag är mycket mycket piggare än tidigare. Jag går även upp mycket tidigare än förr. Så jag är jättestolt för det.
Efter morgonträningen så är jag super hungrig och då är det ju viktigt att få i sig protein, kolhydrater, fett och grönt/frukt inom en timme... Annars är det risk att kroppen bryts ner när förbränningen startar.
För mig spelar det ingen roll vad jag äter, det viktiga är att jag håller mig till lunchen.

Men med rökningen går det si så där... Jag har rökt några ciggaretter varannan dag ungefär, men jag är på gång att sluta... Har iallafall dragit ner ca 75% än tidigare... Det är svårt att ta allt på en gång som viktminskning, träning och rökning... Det brukar ju heta, en sak i taget. Jag får väl prova med det!
Mina favoriter till frukost är:

Havregrynsgröt (1 dl) med
1½ dl lättmjölk och
ca 1½ dl rivet äpple eller blåbär
Kaffe och vatten
= 5,5 pp  (ev 1 ägg = 7,5 pp)

2 skivor knäckebröd med
2 tsk lättmargarin och
riven morot som pålägg
1 ägg
Kaffe och vatten
= 5 pp

2½ dl naturell yoghurt 0,5% med
1½ dl musli (nötter o frukt) och
skivad banan eller jordgubbar
Kaffe och vatten
= 7,5 pp
Foto: Miranda nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar